miércoles, 19 de noviembre de 2008

El viral i l’spot televisiu

Potser és un dels dilemes que tenen els anunciants a l’hora de llançar l’anunci del seu producte: fem spot de televisió o campanya viral? Fa temps, els anunciants penjaven l’spot a Youtube i resaven perquè tingués rellevància... amb una mica de sort l’spot era bó i despertava interès: es creaven foros, blogs on es comentava, es creava un boca-orella, etc. Personalment, penso que no s’ha d’escollir entre un o l’altre, sinó que s’ha de crear una campanya amb els dos. Però no es tracta de penjar l’spot a Youtube i esperar, sinó crear una versió adaptada al mitjà digital. La televisió i l’on-line no tenen les mateixes característiques ni molt menys el mateix públic; per tant, s’han de fer versions diferents.

Com a exemple, he trobat un spot, de l’anunciant GuitarHeroes. A la versió televisiva, apareixen quatre superestrelles de l’esport: Kobe Bryant, Michael Phelps, Tony Hawk i Alex Rodríguez. Els quatre interpreten, de manera molt animada i graciosa, una peça musical, cadascú amb un instrument. Finalment, l’spot tanca amb l’eslògan: GuitarHero: World Tour.

A la versió viral, el concepte és el mateix, però canviant els protagonistes per Heidi Klum. El mateix saló, la mateixa taula, la mateixa forma d’actuar... però amb Heidi Klum. Una idea, sens dubte, dirigida als internautes, mentre que la primera versió era pensada per televisió per abarcar més públic de diferents perfils.

El resultat, 5000 visualitzacions el primer per 1.500.000 el de la Heidi. Casualitat? O estratègia on-line?

Versió televisiva: http://www.youtube.com/watch?v=AAgj5eKm8kg
Versió viral: http://www.youtube.com/watch?v=i4x1ORED5uY

No hay comentarios: