miércoles, 19 de noviembre de 2008

Creix l’on-line

És el que recull l’associació Interactive Advertising Bureau, que representa a la publicitat interactiva a Espanya. Les inversions al mitjà digital segueixen creixent, mentre els altres mitjans veuen com la crisi segueix afectant. Així, durant la primera meitat de 2008, la inversió se situa en 307,24 milions, quasi un 40% més que l’any passat, cosa molt positiva en una època on les inversions publicitàries baixen i baixen.

Això demostra també la maduresa que està vivint el mitjà interactiu: els enllaços patrocinats i els formats gràfics representen la major inversió i han registrat un creixement del 19,13% i del 15,22% respectivament. Es tracta d’un fet molt positiu, ja que les inversions espanyoles al mitjà interactiu comencen a assemblar-se a les d'altres països més desenvolupats al mitjà interactiu, com és el cas de Regne Unit o Alemanya.

Els principals anunciants durant aquest primer període de 2008 han estat Iberia, ING Direct, Renault, Vodafone y Fox, mentre que els llocs web amb més índex de publicació de publicitat han estat els destinats a Transports, Viatges y Turisme (17,01% del total), Finances (11,41%), Automoció (10,92%), Telecomunicacions (9,52%) y Mitjans de Comunicació, Ensenyament y Cultura (9,08%).

Tot això ens porta a una reflexió. Fa anys, quan es produïa una crisi econòmica nacional, el primer que es veia afectat era la publicitat. Si més no ara també es veu força afectada, veiem com les inversions al mitjà interactiu augmenten, el que demostra la importància de la publicitat per un anunciant. A pesar de la crisi, és important seguir mantenint una comunicació amb el públic; potser, el l'interactiu és el mitjà més eficaç, ja que no suposa un preu tan elevat com la televisió, però arriba a una gran quantitat de gent.

I, davant això, mitjans com la televisió veuen les seves inversions afectades. Potser una solució seria baixar les tarifes...

No hay comentarios: