sábado, 8 de noviembre de 2008

Crisi! No se salva ningú...

Negar una crisi a aquestes alçades ja no és lògic. Tothom ho sap i, el que és pitjor, ho nota a la seva butxaca. La crisi ha arribat forta, i no hi ha cap sector que quedi fora. La publicitat, com és obvi, tampoc es lliura. Google Espanya, a través d’una conferència realitzada per Isabel Salazar, responsable del màrketing de producte de Google Espanya, assegura que internet serà l’únic mitjà que veurà les inversions augmentades durant els pròxims anys.

Més en concret, a través de Adwords, el servei de Google de posar anuncis per paraules, que no suposa una gran inversió per a una empresa i qualsevol pot anunciar-se al costat de gran anunciants. Ja fa temps que escoltem el nom d’aquest servei; el que és probable, però, és que quan més passi el temps és gent el conegui i inverteixi en anuncis a la web en comptes de mitjans tradicionals com són a televisió, la ràdio o la premsa.

Que ens diu això? Desapareixerà, a la llarga, la publicitat en medis tradicionals? Segons Salazar, no. Al meu parèixer, internet ha de servir com un mitjà complementari als demés. No podem posar només un anunci a la web i esperar fer-nos rics, ja que, a pesar que durant els darrers anys a connexió a la web ha crescut força, encara no és tothom que hi pot accedir. Per tant, és un risc força gran confiar només en e mitjà internet.

El que jo em pregunto és: dins cinquanta anys per posar un exemple, els anunciants fidels ara a la televisió o a revistes, migraran a internet?

1 comentario:

deChica dijo...

Jo penso que la xarxa no veurà cap disminució en inversió, entre d'altres coses, perquè el cost de la seva publicitat és molt menor que a la televisió. A més, en termes de rendibilitat li guanya moltes vegades. No sabem què passarà amb la televisió en el futur, però en el present encara és el mitjà rei i el que més puja en inversió. Si no és tan rendible, per què els anunciants continuen invertint-hi? Ara per ara, em penso que tots dos mitjans viuen conjuntament i es complementen... d'aquí dues generacions, ja veurem qui guanya la partida! Crec que canviarà tant el públic i el sistema, que encara no sabem per on anirà... encara que s'estima que hi hagi una gran plataforma: "La Màquina", algo semblant a l'Internet d'ara, que aglutinarà tots els mitjans digitals... ja veurem!