jueves, 30 de octubre de 2008

Eficàcia del banners?


És atractiu, visual, divertit, creatiu, innovador... Un banner és una forma diferent de fer publicitat, de captar l'atenció. Per tal de parar-nos a veure algun d'aquests gifts animats, ha de ser suficientment atractiu a la vista i al oïda. D'altra banda, suposa molta més planificació que un anunci als mitjans televisió, ràdio o premsa, ja que Internet és un món molt més diversificat i ampli. Per tant, la complicació a l'hora de crear un banner és doble: per una banda, l’immens estudi del perfil de consumidor que suposa, ja que si tenim un bon banner i el col·loquem a un lloc equivocat, no tindrem èxit. D'altra banda, la creativitat. L'objectiu perseguit és que a la gent li agradi el nostre banner, inclòs que el vulgui veure més d'un cop. Per això, penso que una cosa important és que aporti interactivitat, que el cibernauta ajudi a que el banner funcioni.

A pesar d'això, tampoc hem de sobrecarregar al cibernauta de informació a través de banners, ja que es produirà l'efecte "ceguesa al banner". Es tracta d'un tret psicològic que fa que, una vegada rebem molts estímuls visuals, com per exemple d'un banner, l'ignorem sense adonar-nos. Així, per més cops que li posem al davant del navegant, no li prestarà atenció.

Des dels inicis de la publicitat a Internet, els banners han evolucionat força. Ara, i per ràbia de molts, a vegades obrim una pàgina web i ens trobem amb un banner que hem de veure obligatòriament per accedir a la web, ja que ocupa tota la pantalla. Molts cops no es troba el botó de "tancar", el que fa que ens desesperem i que, jo penso, inclòs li agafem rencor a la marca que n'és protagonista.
A mi em sembla que les coses no s'han de fer així. Un banner s'ha de veure perquè és interessant, bonic o graciós, i no perquè ens obliguen a veure'l. Per tant, penso que els banners són un suport molt útil per les marques una vegada feta la investigació prèvia; a on millor que anunciar-se que a Internet?

No hay comentarios: