jueves, 30 de octubre de 2008

Youtube segueix creixent


És l'última eina que ha incorporat Youtube. Es tracta d'un "minut a minut" anomenat Insight, que fa saber als internautes quines parts del vídeo que anem a veure són més importants i a on perd interés.

Moltes vegades, quan algú ens envia un link per veure un vídeo i veiem que dura molts minuts, ens fa mandra i no el veiem, o passem ràpidament per sobre sense veure res. Doncs això és el que ens evitarà la nova aplicació de Youtube, que es presenta de forma gràfica i ens indica l'audiència del vídeo. Si aquest gràfic puja i es col·loca en una zona calenta (hot spot), significa que hi ha més gent veient el vídeo, o bé que l'estàn rebobinant per veure aquella escena. En canvi, si el gràfic baixa a una zona freda (cold spot) significa que els cibernautes es desplacen cap a una altra part del vídeo.

Un altre avantatge és que també ens permet conèixer qui ha vist el vídeo (sexe, nacionalitat, franja d'edat...). Sembla impossible, pero, deixariem de veure un vídeo si veiem que la franja d'edat que el mira ens supera de molts anys?

Com és lògic, s'ha de tenir compte creat a Youtube per accedir a aquesta aplicació, però és sens dubte una eina molt útil pel navegant. Amb això, Youtube segueix amb el seu creixement per facilitar-li una mica més la vida als cibernautes, sense ni un minut de temps per perdre.




No hay comentarios: